[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
ارسال مقاله::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سایتهای مرتبط::
صورتجلسات::
نشانی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: راه‌اندازی پایگاه
:: جلد 13، شماره 1 - ( 4-1401 ) ::
جلد 13 شماره 1 صفحات 102-83 برگشت به فهرست نسخه ها
Stochastic Optimal Operation of a Multi carrier Energy System with Electric Vehicles and Combined Heat and Power Units
Alireza Malekijavan* ، Hamidreza Zafarani ، Mehdi Aslinejad
Department of Electrical Engineering, University of Sattari, Tehran, Iran ، amalekijavan@yahoo.com
چکیده:   (1485 مشاهده)
The paper presents a scheme to supply energy consumers by using a multicarrier energy system (MES). Each MES unit consists of electrical vehicles (EVs), and combined heat and power (CHP) units, which are called energy hubs (EHs) hereinafter. The objective function minimizes the cost of energy of the whole system while considering power flow equations in electricity, heat, and gas grids, where constraints include technical index limits of MESs, EVs, and CHPs. The model has been formed as a non-linear problem (NLP), in the following, the present study proposes a linear programming (LP) model as a substitute for equations of the NLP method so that the global optimal solution is found with a low computation error. Furthermore, the demand parameters, electricity price, and characteristics of EVs are uncertain. To model these uncertainties, we adopt the point estimate approach. The case study of this research considers electricity, gas, and heating grids simultaneously. The energy hubs relate all three grids to each other. The method is tested on a system through simulation using GAMS software. According to obtained numerical results, the suggested LP approach reaches an optimal point with reduced computation time and low error compared to the original formulations. As a result, the indices of different networks are improved using power management of the energy hubs.  
متن کامل [PDF 1485 kb]   (6124 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: Mathematical Modeling and Applications of OR
دریافت: 1401/11/18 | پذیرش: 1401/3/9 | انتشار: 1401/3/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 13، شماره 1 - ( 4-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله انجمن ایرانی تحقیق در عملیات Iranian Journal of Operations Research
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4710