[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
ارسال مقاله::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سایتهای مرتبط::
صورتجلسات::
نشانی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: راه‌اندازی پایگاه
:: جلد 14، شماره 2 - ( 9-1402 ) ::
جلد 14 شماره 2 صفحات 67-57 برگشت به فهرست نسخه ها
Digital Twin Design for Urban Public Transportation Systems
چکیده:   (689 مشاهده)
The biggest issue facing both industrialized and emerging nations these days is traffic congestion, which has changed people's perspectives on public transportation systems and accelerated efforts to make them more efficient. Urban traffic issues are a result of various factors, including population growth and the rise in private vehicle ownership. Urban public transportation is currently one of the primary strategies for reducing urban traffic congestion. Building simulation models allows for a more precise analysis of the basic capacity of buses at transfer stations on a given route, trip frequency, passenger behavior, and waiting times. This study suggests using a digital twin design to plan bus routes, reduce wait times for passengers, maximize bus frequency, and investigate the relationship between overall traffic flow and passengers. The Anylogic package program was utilized, which is a helpful tool for digital twin modeling and multi-method simulation. The usefulness of the digital twin concept—which links the physical and virtual worlds—was highlighted in determining the ideal number of trips and trip intervals as a result of the examinations made with the model's outputs. This allows for the instantaneous monitoring and storing of data in its physical conditions.
 
متن کامل [PDF 788 kb]   (932 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: Decision Analysis and Decision Support Systems
دریافت: 1402/11/4 | پذیرش: 1402/11/4 | انتشار: 1402/11/17
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 14، شماره 2 - ( 9-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله انجمن ایرانی تحقیق در عملیات Iranian Journal of Operations Research
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4660