[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
ارسال مقاله::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سایتهای مرتبط::
صورتجلسات::
نشانی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: راه‌اندازی پایگاه
:: جلد 14، شماره 2 - ( 9-1402 ) ::
جلد 14 شماره 2 صفحات 167-156 برگشت به فهرست نسخه ها
A Bi-objective Model of Many-To-Many Hub Vehicle Location-Routing Problem by Considering Hard Time Window and Vehicle-Cost Balancing
چکیده:   (1605 مشاهده)
Enhancing the efficacy and productivity of transportation system has been on the most common issues in recent decades, noteworthy to the industrial managers and expert so that the products are delivered to the clients at right time and the least costs. Therefore, there are two important issues; one is to create hub as the as intermediaries for streaming from multiple origins to multiple destinations and also responding to the tours of every hub at the proper time. The other is a route where the vehicles should pay at time window of each destination node. On the other hand, these problems may cause cost differences between hub and interruption of their balance. Accordingly, this paper presents a model dealing with cost balancing among the vehicles as well as reducing the total cost of the system. Given the multi-objective and NP-Hard nature of the issue, a multi-objective imperialist competitive algorithm (MOICA) is suggested to provide Pareto solutions. The provided solutions are at small, average and large scales are compared with the solutions provided by Non-Dominated Sorting Genetic Algorithm (NSGA-II) algorithm. Then, its performance is determined using the index for evaluating the algorithm performance efficacy to solve the problem at large dimensions.
 
متن کامل [PDF 537 kb]   (2093 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: Mathematical Modeling and Applications of OR
دریافت: 1403/1/24 | پذیرش: 1403/2/4 | انتشار: 1403/2/6
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 14، شماره 2 - ( 9-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله انجمن ایرانی تحقیق در عملیات Iranian Journal of Operations Research
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4710