[صفحه اصلی ]   [Archive]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
ارسال مقاله::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سایتهای مرتبط::
صورتجلسات::
نشانی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
آخرین مطالب بخش
:: راه‌اندازی پایگاه
:: جلد 12، شماره 2 - ( 8-1400 ) ::
جلد 12 شماره 2 صفحات 129-108 برگشت به فهرست نسخه ها
Developing a Value-based Optimization Model for Designing a Multi-echelon Supply Chain Network
Abbas Biglar ، Nima Hamta*
Arak University of Technology, Arak, Iran ، n.hamta@arakut.ac.ir
چکیده:   (2267 مشاهده)
Abstract: This study developed a mathematical programming model in order to consider an SCND problem. In this model, the operational and financial decisions are simultaneously considered to design a supply chain network. It also paves the way for opening or closing facilities in order to adapt to fluctuations at market. Furthermore, an accounts payable policy is provided for the company managers because bank loans, liability repayment and new capital from shareholders are considered as decision variables in this model. The economic value added (EVA) index was also used besides the common operational objectives and constraints in order that the financial performance of supply chain and lower and / or upper limit value for financial rations to be measured. To demonstrate the efficiency of the proposed model, a test problem from the recent literature is used. And also, sensitivity analyses to evaluate the results are provided to obtain better insight and access to different aspects of the problem. The results illustrate that with appropriate financial decisions, creating more value for the company and its shareholders is achievable since the total created value by the proposed model with a new financial approach is able to improve the total created shareholder value as much as 21.05% and convince the decision-makers to apply it as an effective decision tool.
 
متن کامل [PDF 495 kb]   (4292 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی | موضوع مقاله: Mathematical Modeling and Applications of OR
دریافت: 1401/8/15 | پذیرش: 1400/9/7 | انتشار: 1400/9/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
جلد 12، شماره 2 - ( 8-1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله انجمن ایرانی تحقیق در عملیات Iranian Journal of Operations Research
Persian site map - English site map - Created in 0.12 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4710